Pàgines

11 de juny 2012

Sobre el geoplà

Quan vaig crear el geoplà no em vaig plantejar en cap moment utilitzar-lo per al que realment fou dissenyat, en el meu cas m'interessa treballar la psicomotricitat fina.Com que al Joan no li agrada massa això de classificar, ordenar, col·locar, etc. em vaig espavilar a trobar un element que em servís igual i que a més el motivés, així que vaig pensar en el geoplà.
 
El Joan és una mica petit per conèixer més enllà de les figures geomètriques simples però passar gomes i veure com queda sí li agrada així que per a mi ja fa el fet: obligar a treballar fi i amb certa força per passar la goma i crear les figures.

Però... per a què serveix o més ben dit per a què fou dissenyat un geoplà?

Un geoplà és un recurs didàctic que s'utilitza per a ensenyar part dels conceptes geomètrics complexes. El fet de poder manipular les figures ajuda a entendre conceptes abstractes. És difícil explicar -per exemple- què és un octògon i ja no parlem de dibuixar-lo. Tampoc ha de ser fàcil explicar què és un angle, un vèrtex, una superfície. La vessant manipulativa i la gran facilitat el fa un bon estri per a jugar i entendre aquests conceptes.

He de dir que m'ha sorprès veure que identifica un triangle per la quantitat de costats i no per la seva forma que era el que jo pensava. No descarto que quan tingui una mica més d'habilitat amb les gomes treballem els polígons i els seus costats, però això és totalment accessori.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...